Beste Klant,
Wij worden sinds begin deze week vanuit meerdere klanten geconfronteerd met problemen bij het inloggen. Reflecta heeft hier een onderzoek naar uitgevoerd. Na installatie van Windows versie 11 update 22H2 op een PC of notebook blijkt dat er problemen kunnen ontstaan met inloggen op XL-ENZ in combinatie met het werken via Terminal Server/Remote Desktop. Wij raden dan ook aan deze update niet uit te voeren tot nader bericht. Mocht je de update wel willen uitvoeren zijn onderstaande werkzaamheden noodzakelijk om de problemen te verhelpen.
Na update Microsoft Windows update 22H2.
- De oplossing is een aanpassing aan de registry onder windows.
- HKEYlocalmachine\software\policies\microsoftNT\terminalserver\client
- Maak een dword fClient\DisableUDP aan en geef die de waarde 1
We begrijpen dat dit niet prettig is, maar met deze email proberen we uit te leggen waardoor dit probleem bij een update van dit door Microsoft geleverde product is ontstaan en verstrekken we de oplossing.
Mocht je hier vragen/opmerkingen over hebben, dan vernemen wij dat uiteraard graag.